Soms valt het mee - Reisverslagen van Tiny &Frans - WaarBenJij.nu Soms valt het mee - Reisverslagen van Tiny &Frans - WaarBenJij.nu
Soms valt het mee

Nadat we het rondje Zuiderzee met een handicap hadden volbracht werd de fiets van Tiny zaterdag gemaakt. We vinden het zo jammer dat we niet een paar dagen langer konden fietsen dat we zondag besloten gewoon weer opnieuw de spullen te pakken en maandag te vertrekken richting Delft via de kustroute

Op maandag ochtend om 9 uur vertrekken we met frisse moed. We willen vandaag niet al teveel kilometers maken en rustig aan doen. De koffie en broodjes zitten in de tas en de route staat op de fietscomputer. Het eerste stuk is bekend terrein via Hillegom naar de duinen en zo naar Noordwijk, Katwijk en door natuurgebied De Meijendel naar Scheveningen. Onderweg drinken we koffie met koek en wisselen we van lange broek naar korte broek.
Bij Scheveningen om de haven heen op weg naar Kijkduin. Bij Kijkduin gaat de route land inwaards om de camping te bereiken. Het gaat echter zo lekker en de broodjes zijn nog niet. We besluiten om nog wat zuidelijker te fietsen. En zo gebeurd het dat we via Monster, Hoek van Holland bereiken. Daar maar land inwaards gestuurd en via Heenweg (dat is echt een plaatsje) en Waalwijk op onze camping gekomen.
We krijgen een plekje toegewezen met een picknick tafel dus helemaal goed. Snel de tent opzetten, fiets afladen en naar Delft rijden voor de boodschappen en het touristje uithangen. Om 18.00 uur zijn we weer terug op de camping en ga ik snel koken en ruimt Tiny de tent in.
Eind van de dag staat er toch weer 100 km op de teller.

Dag 2
Na een onrustige nacht vanwegen druk verkeer op de snelweg en fietspad en de hoest aanvallen van mijn persoontje worden we al om 7.30 uur wakker. Het is al licht dus we gaan er maar uit. Na het gebruikelijke ritueel van koffie zetten, tent opruimen en ontbijten rijden we om 09.11 uur de camping af. We doen vandaag rustig aan want we hebben pas om 16.00 uur bij Marianne op camping Hazenveld afgesproken. In een hele grote boog om Pijnacker heen (er bleef maar steeds 5 of 6 km op de borden staan) bereiken we Zoetermeer, waar we de lunch kunnen inslaan. Vandaag lekkere broodjes met eiersalade.
We rijden verder via Boskoop en Bodegraven, bovenlangs bij Woerden en om 15.00 uur bereiken we de camping. Vlakbij kasteel de Haar bij Haarzuilens. We zetten snel de tent op want we moeten nog boodschappen doen voor het diner. We fietsen nog door naar Maarsen waar we bier, wijn en avondeten inslaan en nemen gelijk iets mee voor morgen als ontbijt. Terug naar de camping om onze electronica op te laden en nog even van het zonnetje te genieten. Rustig aan schreef ik eerder, dat hebben we gedaan, maar toch weer 93km op het display.
Dat brengt het totaal op 193 km.

Dag 3
Na een rustige nacht worden we 7.45 uur wakker op onze laatste vakantie dag. Er is een waterkoker, dus koffie zetten gaat snel. Tent opruimen en ontbjjten wordt routine en het optuigen van de fietsen is een makkie. Om 9.15 uur vertrekken we van de camping om via Kockengen en een doehetzelf pontje te stranden vlak voorbij knooppunt 57. Daar zal een veerpontje ons naar knooppunt 83 varen. Bij aankomst geen boot te bekennen. Kijkend op het bord ontdekte we dat de veer om 11.00 uur zal gaan. Dus koffie drinken met koek en 35 minuutjes wachten. Een vrouw met hond wist ons te vertellen waar we precies waren. De veer ging niet om 11 uur maar pas om 12 uur.
Dat duurt ons echt te lang, dan maar na de koffie omfietsen.
Via Zevenhoven en Nieuwveen bereiken we Langeraar en van daar is de weg naar huis bekend.
Bij thuiskomst toch nog 47 km op de teller wat het totaal op 240 km brengt. Samen met vorige week hebben we deze vakantie 766 km gefietst.